دمنوش لیمو و گل آقطی

کد محصول: ME-MI-11

یک کیسه چای در ۲۰۰ میلی لیتر
ترکیبات ناموجود : (وگان، گلوتن، لاکتوز)

0تومان

تعداد:
مقایسهمقایسه

توضیحات محصول

در این چای روشن، استادان چای مسمر با انتخاب بهترین و خوش طعم ترین لیموهای جهان و ترکیب آن با عطر گل های آقطی سیاه ، تجربه ای تند خفیفی را برای شما آماده کرده اند.

برای هر فنجان ۱کیسه و برای یک لیتر حداقل 4 کیسه را در آب جوش ریخته و بگذارید به مدت 8 دقیقه دم بکشد و بعدا نوش جان کنید

دمنوش لیمو ترش مسمر

توش چیه؟

لیمو / سیب / پوست پرتقال / شاه توت / شیرین بیان / سنبل هندی / گل بامیه / عطر و طعم گل آقطی سیاه / میوه گل رز

1) آب لیمو ترش که ماده ای خنک کننده (سرد کننده) است باعث از بین بردن سموم میکروب بیماری هایی مانند دیفتری، حصبه و برخی امراض مهلک و خطرناک می شود؛ ترشح صفرا را افزایش می دهد و در رفع یرقان(زردی) و دفع سنگ های کوچکی که در مجاری ادرار گیر می کنند موثر است.
2) لیموترش دارای انواع املاح مانند منیزیم، فسفر، سدیم و کلسیم است. پتاسیم موجود در لیموترش به کنترل و تنظیم ضربان قلب و همچنین متعادل کردن فشار خون کمک می کند.
3) لیمو ترش درمان کننده چاقی و برطرف کننده بزرگی طحال، شفادهنده گواتر و میخچه، وبا، اختلالات جریان گردش خون، مشکلات گوارش، یبوست، سوء هاضمه است و خواص ضد سرطان دارد.
4) پوست لیمو ترش ویار زنان باردار را کاهش می دهد و قوه هاضمه آنها را تقویت و تهوع آنها را از بین می برد.
5) بهترین دارو برای اسکوربوت(خنریزی لثه ها و تغییر حالت بافت لثه) و مخلوط آب لیموترش و عسل و آب برای رفع خونریزی پیشنهاد می شود.
6) لیمو ترش خاصیت ضد پوکی استخوان داردو به افزایش جذب کلسیم کمک می کند و نوشیدن یک لیوان لیمو ترش به افراد در معرض خطر به خصوص زنان یائسه بسیار توصیه می شود.
7) لیموترش برای خونریزی های ریوی، معده، روده، رحم، کلیه ها و دیگر اندام های داخلی درمانگر است و لازم است در این موارد چند بار در روز مقداری آب لیموترش را آب میل کنید
8) لیموترش تقویت کننده حافظه نیز است.
9) لیمو بوی بد دهان که بر اثر مصرف برخی ادویه ها، کشیدن سیگار و یا کمبود بزاق ایجاد شده را رفع می کند.برای خوشبو کردن دهان، روزی چند بار به طور کامل با یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو غرغره کنید. جویدن یک برش لیمو پس از هر وعده غذایی نیز می تواند مفید باشد.
10) روی محل گزیدگی، 2 قطره لیمو مخلوط شده با یک قاشق چای خوری عسل بمالید، برای دور نگه داشتن حشرات، 20 قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و در هوا بپاشید. علاوه بر خوشبو کردن هوا، حشرات را نیز دور نگه می دارد.
11) پزشکان متخصص چاقی معتقدند چاق ها اگر هرروز صبح آب یک عدد لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزند و میل کنند زودتر لاغر می شوند. همچنین خوردن این شربت صبحگاهی موجب می شود شما تا آخر روز نشاط و سرزندگی داشته باشید.

1) سیب یک میوه قلیایی است و تمیز کننده بدن است و بعلت دارا بودن پکتین زیاد آب اضافی بدن را خارج می سازد
2) سیب را می توان برای برطرف کردن اسهال حتی برای کودکان بکار برد . بدین منظور سیب را باید رنده کرد و استفاده نمود .سیب را می توان پخت و برای آنهایی که روده تنبل دارند آن را روی آتش ملایمی بپزید البته حتما ازظرف لعابی یا تفلون استفاده کنید زیرا به این طریق پکتین و ویتامین های آن حفظ می شود.
3) شربت سیب بهترین دارو برای درمان سرفه و گرفتگی صدا می باشد .برای تهیه شربت سیب یک کیلو سیب راشسته و با پوست قطعه قطعه کنید و در یک لیتر آب بپزید سپس آنرا با پارچه نازکی صاف کنید و چند تکه قند به آن اضافه کنید و دوباره روی آتش ملایم قرار دهید تا قوام بیاید و آن را از روی آتش بردارید روزی سه تا چهار فنجان از این شربت بنوشید.
4) سیب دارای مقدر زیادی کلسیم است و کلسیم سیب به بدن کمک می کند که کلسیم غذاهای دیگر را نیز جذب کند.
5) خوردن سیب یبوست را برطرف می کند و برای خستگی مفرط مفید است
6) دم کرده برگ درخت سیب ادرار آور است و درمان کننده التهاب کلیه و مثانه میباشد.
7) نوشیدن آب سیب داروی موثری برای درمان سرماخوردگی و گرفتگی صدا و سرفه است.
8) سیب مقوی کبد و اشتها آور است.
9) سیب برای درمان تنگی نفس بسیار مفید است حتی بوئیدن سیب نیز این خاصیت را دارد
10) سیب پخته تقویت کننده معده و کبد و دفع کننده سودا و سموم بدن است .
11) سیب حرارت را از بدن خارج می سازد .
12) سیب را رنده کنید و در دستمال بپیچید و روی چشم بگذارید درد چشم را برطرف می کند.
13) خوردن سیب حتی برای آنهایی که بیماری قند دارند مفید است چون قند خون را بالا نمی برد.
14) کسانیکه می خواهند لاغر شوند حتما باید سیب را با پوست بخورند .
15) دم کرده گل سیب داروی سرفه و تورم مجرای تنفسی است
16) سیب داروی خوبی برای درمان زخم ها می باشد
17) سیب بهترین دارو برای سوء هاضمه است زیرا دارای مقدر زیادی پکتین می باشد
18) آب سیب را حتی می توان برای تنقیه استفاده کرد . این تنقیه برای بیماریهای روده بسیار موثر است.
19) پوست سیب را مانند چای دم کنید و بیاشامید این چای بهترین دوست کلیه است .
20) آب سیب را با آبمیوه گیری در منزل تهیه کنید و فورا آنرا بنوشید زیرا در اثر ماندن آنزیم های خود را از دست می دهد .
21) آب سیب برای زیبایی پوست استفاده زیادی دارد بخصوص برای از بین بردن چین و چروک پوست موثر است بدین منظور آب سیب را صبح و شب روی پوست گردن و صورت بمالید و ماساژ دهید البته همیشه آب سیب تازه استفاده کنید.
استفاده دیگر از سیب برای لطافت پوست سیب پخته است سیب رابپزید و سپس له کنید و با شیر مخلوط کنید و این مخلوط را بصورت نیم گرم روی پوست بگذارید و پس از چند دقیقه آنرا بردارید

1) درمان سرفه، سرماخوردگی و تسکین استرس برخی از خواص درمانی دمنوش پوست پرتقال هستند.
2) مدت‌های مدیدی است که در طب سنتی از خواص درمانی این جوشانده بر ای تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم اعصاب استفاده می‌شود.
3) دمنوش پوست پرتقال دارای خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی، ضد باکتری و نیز ضد التهابی است.
4) پوست پرتقال دارای بافتی چرمی شکل بوده و حاوی غدد روغنی فراوانی است و قرن‌های بسیاری است که از پوست این میوه و دیگر مرکبات در موارد پزشکی استفاده می‌شود.
5) محققان می‌گویند پوست پرتقال مرکز تجمع بسیاری از خواص از جمله خواص آنتی‌اکسیدانی و آنزیم‌های اساسی است که در خود پرتقال کمتر وجود دارد.
6) از پوست پرتقال برای مصارف آشپزی هم استفاده می‌شود. از پوست خوش طعم این میوه در تهیه کیک‌ها و شیرینی‌جات و نیز نان‌ها و موارد بسیاری دیگر استفاده می‌شود.
7) پوست پرتقال دارای ویتامین‌های C و B1 و فولیک اسید، فلاوونوئید، آلفاکاروتن و بتاکاروتن است.
8) ممکن است از بروز سرطان و تومور پیشگیری و نیز با آن مقابله کند.
9) سرفه، آسم، سرماخوردگی و هر بیماری تنفسی که بر اثر وجود خلط در سینه ممکن است به وجود آید را درمان می‌کند.
10) اشتها را افزایش می‌دهد.
11) باعث تقویت سیستم هاضمه شده و نیز نفخ و حالت تهوع را از بین می‌برد.
12) سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد.
13) استرس و تنش‌های عصبی را تسکین داده و بی‌خوابی را درمان می‌کند.

1) محققان انجمن تغذیه آمریکا، شاتوت را در مقایسه با 40 نوع میوه تازه دیگر، به عنوان اولین میوه از نظر فعالیت آنتی‌اکسیدانی قرار داده‌اند که دارای فیتوکمیکال‌ های قوی مانند آنتوسیانین است. آنتوسیانین رنگدانه ‌ای است که رنگ سیاه شا‌توت از آن ناشی می ‌شود.
2) شاتوت‌ها، گوشتی و خوشمزه هستند و دارای کالری پایینی بوده(در هر 100 گرم، 43 کالری) و سرشار از خواص سلامتی برای بدن هستند.
3) این نوع توت حاوی منبع خوبی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان بالایی است. مصرف غذاهای سرشار از ویتامین C مقاومت بدن را در برابر عوامل عفونت‌ زا ‌افزایش داده و التهاب را از بین برده و با رادیکال‌های آزاد مضر برای بدن مبارزه می‌ کنند. وجود انواع آنتی ‌اکسیدان ‌های گوناگون در شاتوت،” درجه ظرفیت جذب رادیکال‌ های آزاد” آن را که یک شاخص اندازه‌ گیری تاثیر مواد غذایی در پیشگیری از سرطان‌ است، به رقم 5350 در هر صد گرم رسانده است.
4) شاتوت از ساخته شدن کلسترول بد که به بیماری ‌ها و حملات قلبی منجر می ‌شود، جلوگیری می‌ کند. علاوه بر این، شاتوت دارای ویتامین‌ های A ، C و املاح روی، پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم است
5) سایر آنتی ‌اکسیدان‌ ها و فنول‌ های موجود در شاتوت شامل موارد زیر هستند: الاژیک اسید، روتین، گالیک اسید، هیدروکافئیک اسید، پی کوماریک اسید سینامیک و آنتی‌ اکسیدان‌ های مشهور یعنی ویتامین ‌های A و C.
6) شاتوت‌ها حاوی مقدار مناسبی از ویتامین A و یتامین E هستند. شاه‌توت به دلیل داشتن ویتامین A در شادابی و زیبایی پوست نقش بسزایی دارد.
7) شاتوت‌ها منبع خوبی از آهن هستند که به ندرت در دیگر انواع توت‌ها پیدا می ‌شود.
8) این میوه همچنین سرشار از پتاسیم،‌ منگنز و منیزیم است. پتاسیم بخش مهمی از سلول و مایعات بدن است که میزان ضربان قلب و فشار خون را کنترل می ‌کند.
9) شاتوت دارای مقدار فراوانی ویتامین B کمپلکس از گروه ویتامین ‌ها و نیز ویتامین K است. این نوع توت حاوی مقدار بسیار خوبی از ویتامین B6، نیاسین ، ریبوفلاوین و اسیدفولیک است. این ویتامین‌ ها دارای وظایف مشترکی بوده و به بدن در سوخت و ساز کربوهیدرات ‌ها، پروتئین‌ ها و چربی ‌ها کمک می ‌کنند.
10) وجود این مواد مغذی و نقش هم‌افزایی این مواد مغذی بر یکدیگر سبب شده است تا این میوه به‌ عنوان منبعی خوب برای تامین نیاز روزانه به ریزمغذی ‌های گوناگون مورد توجه قرار گیرد.
11) شاتوت از ساخته شدن کلسترول بد که به بیماری ‌ها و حملات قلبی منجر می ‌شود، جلوگیری می‌ کند. علاوه بر این، شاتوت دارای ویتامین‌ هایA ، C و املاح روی، پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم است.
12) محتوای متعادل تانن موجود در شاتوت به استحکام جداره رگ‌ ها کمک کرده و از خون ‌ریزی‌ های پوستی جلوگیری می ‌کند.
13) مصرف منظم این میوه فرآیند پیر شدن را کند می‌ کند و به دلیل وجود خاصیت ضد باکتریایی آن، به بهبود شرایط اسهال ناشی از باکتری‌ ها کمک می‌ کند.
14) مصرف عصاره شاتوت در افراد دچار واریس سبب کاهش نشت دیواره نازک رگ ‌های خونی می‌شود. این عصاره دارای آنتی ‌اکسیدان ‌هایی به نام آنتوسیانیدین است. آنتوسیانیدین‌ به بهبود بافت پیوندی آسیب دیده کمک می ‌کند. مصرف میوه شاتوت نیز اثر مشابهی در رفع این مشکل دارد.
15) غرغره ی آب شاتوت برای زخم ‌ها و جوش‌ های دهان مفید است و ورم حلق، درد گلو و تورم لثه را التیام می ‌بخشد.
16) اگر شاه‌توت را صبح ناشتا بخورید، ملین است.
17) خاصیت ضدالتهابی از دیگر فواید این میوه است که می‌ تواند برای درمان بیماری آرتریت روماتوئید(درد مفاصل)‌ که این روزها بیشتر خانم‌ها را گرفتار کرده مفید باشد.
18) شاه‌توت از نظر طبیعت، سرد و خشک است و قابض.
19) شاه‌توت عطش را فرو می‌ نشاند و اشتها را بیدار می ‌کند.
20) با توجه به وجود قند طبیعی فروکتوز در این میوه در صورت مصرف درست و به اندازه آن، برای افراد دیابتی نیز مفید بوده و حتی می ‌تواند جایگزین مناسبی برای مصرف قند باشد.
21) شاه‌توت طبیعتی سرد داشته، بازکننده گرفتگی ‌ها بوده و عوارض صفرا را از بین می ‌برد. همچنین برای تسکین زخم ‌های روده‌ای مناسب است.
22) شاه‌توت، توت‌ فرنگی و عصاره آن ها به ‌طور موثری از رشد سرطان سینه و دهانه رحم جلوگیری می‌ کنند و به علاوه عصاره آن موثرترین عامل در کاهش رشد سلول ‌های سرطانی در سینه است.

1) مهم ترین خاصیت شیرین بیان که جدیدا کشف شده است، درمان زخم معده و سرطان معده است.
2) این گیاه برای تقویت عمومی بدن مفید است و خوردن آن از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و برای نرم کردن سینه موثر است.
3) زخم‌ها و تاول‌های پوست را با دم کرده شیرین بیان شست‌وشو دهید تا زود خوب شوند.
4) گیاه شیرین بیان ملین است و برای درمان سوء هاضمه و از بین بردن نفخ شکم مفید است.
5) ریشه و ساقه گیاه شیرین بیان
6) برای برطرف کردن زخم و التهاب دهان می توان ریشه شیرین بیان را مکید.
7) این گیاه ورم معده را برطرف می‌کند و تنگی نفس را تسکین می‌دهد.
8) این گیاه چشم را تقویت کرده و رفع سردرد می کند. برای این منظور 2 گرم ریشه شیرین بیان را پودر کرده و با یک گرم شکر و یک گرم رازیانه مخلوط کنید. سپس آن را در آب خیس کرده و هر روز بخورید.
9) اگر شیرین بیان را قبل از غذا مصرف کنید، برای لاغری موثر است.
10) برای درمان موخوره، دم کرده شیرین بیان را به سر بمالید و برای رفع بوی بد زیر بغل و پا از برگ های شیرین بیان پماد درست کرده در این قسمت‌ها بگذارید.
11) در طب سنتی از این گیاه برای درمان اسپاسم عضلات و تورم، برونشیت، روماتیسم و ورم مفاصل استفاده می‌شود.
12) امروزه نیز عصاره شیرین بیان یکی از اجزاء ترکیبی شربت سرفه است.
13) شیرین بیان همچنین مدر (ادرارآور) است و می‌توان از آن به عنوان عامل ضدویروس موضعی برای زخم و التهاب زونا، چشم، دهان و دستگاه تناسلی استفاده کرد.

1) سنبل هندی، ، گیاهی است چند ساله نازک، با برگ طولانی است که بومی بسیاری از کشورهای آسیایی است. همانطور که از نامش پیداست، سنبل هندی بویی مثل بوی لیمو دارد، اما طعم آن خفیف تر و شیرین تر از لیمو است
2) بسیاری از خواص دارویی مفید از جمله ضد درد، ضد التهاب، ضد افسردگی، ضد تب، ضد عفونی کننده، ضد باکتری، ضد قارچ، ضد نفخ، مدر، تب بر، آرام بخش، و خواص ضد سرطانی دارد.برگ، ساقه و غده سنبل هندی در درمان های مختلف استفاده می شود
3) سنبل هندی ترکیبات ضد عفونی کننده دارد که به طور موثر در دستگاه گوارش باکتری های بد و انگل ها را از بین می برد و باکتری های خوب در روده بزرگ را زیادتر میکند
4) با توجه به ضد التهابی و ضد درد، بودن سنبل هندی به درمان آرتریت، روماتیسم، آرتروز، نقرس و دیگر انواع درد مفاصل کمک میکند.
5) سنبل هندی برای مادران جدید که به نوزادان خود شیر مادر میدهند بسیار سودمند است. . خواص ضد میکروبی و ضد باکتری آن به از بین رفتن عفونت در نوزادان کمک میکند.مادران شیرده می توانند هر روز یک تا دو فنجان چای سنبل هندی بنوشید.
6) خواص ضد افسردگی سنبل هندی افسردگی را درمان میکند. شاخ و برگ گیاهان آن سروتونین، یک ماده شیمیایی در مغز است که باافسردگی مبارزه میکند . سنبل هندی اضطراب را تسکین می دهد، اعتماد به نفس را افزایش میدهد، و منجر به افزایش قدرت ذهنی میشود. سنبل هندی همچنین حاوی آرام بخش بر ذهن و بدن شناخته شده است
7) تواند به کاهش مشکلات پوست های مختلف، منافذ بزرگ و عفونت های قارچی کمک کند.با توجه به خواص ضد باکتریایی، ضد عفونی کننده و ضد قارچ آن، سنبل هندی رشد باکتری یا میکروبی حد بر روی پوست کمک می کند. این به نوبه خود کمک می کند که پوست شما عاری از عفونت و همچنین مشکلات مربوط به کاهش ناشی از عفونت باکتریایی یا قارچی شود. به علاوه، ترشحات چربی را محدود می کند
8) این گیاه باعث کاهش قند خون می شود در نتیجه برای دیابتی ها مفید است. علاوه بر این، این گیاه به جذب کلسترول از روده کمک می کند و کلسترول خون را کاهش می دهد. خوشبختانه میزان بالای پتاسیم موجود در سنبل هندی به تنظیم فشارخون کمک می کند

1) گل بامیه بومی کشور آنگولا در سراسر مناطق استوایی و نیمه استوایی کشت می شود. به نقل از «هلث نیوز» در کشورهای مصر و سودان از این گل برای حفظ دمای طبیعی بدن، سلامت قلب و افزایش تعادل مایعات بدن استفاده می شود؛ در شمال آفریقا نیز این گیاه برای بهبود عملکرد تنفسی کاربرد دارد؛ همچنین از آن به عنوان ماده موضعی برای رفع مشکلات پوستی استفاده می شود. در اروپا نیز از این گیاه برای حفظ سلامت دستگاه تنفسی فوقانی و از بین بردن یبوست و ایجاد گردش مناسب خون استفاده می شود. در کشور ایران برای حفظ فشار طبیعی خون از این گیاه استفاده می شود. نتایج بررسی های اخیر نیز اثر آن را در این زمینه تایید می کند.

2) ماساژ منظم کف سر با روغن بامیه مانع از ریزش مو می شود.
3) مانع از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می شود.
4) ویتامین های طبیعی موجود در این گیاه، در رشد مو موثر است؛ می توان به تنهایی از آن استفاده کرد یا آن را به شامپو و نرم کننده افزود.
5) رنگ طبیعی مو را تیره می کند و از سفیدشدن مو پیشگیری می کند.
6) با پیری پوست مقابله می کند و به پوست ظاهر جوان تر و سالم تری می بخشد.
7) ترک یا زبری پوست کف پا را از طریق ماساژدادن با روغن این گیاه از بین ببرید.

آقطی سیاه که در همدان انگور کولی نامیده می شود از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است . پوست ثانوی ( داخلی ) ساقه و ریشه آن از نظر طبی موثرترین قسمت های این گیاه است .

1) در درمان رماتسم و درد مفاصل موثر است .
2) ادرار آور است .
3) ملین و ضد یبوست می باشد و بهترین دارو برای رفع یبوست در افراد سالخورده و کسانی است که انقباضات روده بزرگ در آنها ضعیف شده است .
4) دم کرده برگهای خشک شده آن در رفع اسهال موثر است .
5) برای برطرف کردن درد و التیام بواسیر ، برگهای تازه این گیاه را له کرده و یا اینکه از آن پماد تهیه کنید و روی بواسیر دردناک بگذارید .
6) درمان کننده استسقاء یم باشد و آب اضافی را از بدن و از بین انساج خارج می سازد .
7) برای از بین بردن خارش بدن ، پوست ساقه آنرا در روغن بجوشانید و سپس آنرا صاف کرده و بگذارید سرد شود . این روغن را روی قسمت هایی که خارش درد بزنید .
8) برای جوشخوردن استخوان و مداوای شکستگی استخوان ، از دم کرده ریشه این درختچه استفاده کنید .
9) دم کرده گلهای خشک شده آقطی سیاه درمان کننده گریپ ، سرما خوردگی ، بیماریای دستگاه تنفسی و نقرس می باشد .
10) جوشانده گلهای خشک شده این گیاه برای معالجه برونشیت و ذات الجنب مفید است .
11) بخور گلهای آقطی سیاه برای درمان بیماریای سل مفید بوده و اخلاط چسبناک را از گلو خارج می سازد .
12) بیماریهای کلیه و مجاری ادرار را درمان می کند .
13) سنگ کلیه را خارج می سازد .
14) شیرمادران شیدره را زیادمی کند .
15) در درمان بیماریهای صرع مفید است .
16) جوشانده گلهای خشک شده آقطی سیاه را بصورت کمپرس روی زخم های اگزما بگذارید اثر مطلوب خواهد داشت .
17) خوردن یموه آقطی سیاه مالیده آن به سر باعث سیاه شدن مو و تقویت مو می شود .
18) جوشانده گلهای آقطی سیاه را روی سوختگی ها بگذارید و کمپرس کنید ف اثر شفابخش درد .
19) برای از بین بردن ورم چشم می توان چشم را با جوشانده گلهای این گیاه شستشو داد .
20) جوشانده برک این درخت آفت درختان و سبزیجات را از بین می برد .
21) اگر پوست حساس درید برای شستن صورت یا پاک مدرن آرایش از دم کرده آقطی سیاه استفاده کنید .
22) برای شادابی پوست صورت از بین بردن لکه ها و کک و مک می توان از ماسک زیر استفاده کدر :
گلهای خشک شده آقطی سیاه را دم کنید و مقدری پودر باقلای خشک را در ظرفی بریزید سپس دم رکده آقطی سیاه را روی آن ریخته و خمیری تهیه کنید . این خمیر را بصورت ماسک روی صورت بگذارید و پس از یک ربع ساعت بجوشانید این ماسک را هر روزه روی پوست خود بگذارید تا صورت را جوان و شاداب کند .

1) مصرف روزانه عصاره رز هیپ خطر بیماری قلبی را در بیماران مبتلا به چاقی مفرط تا ۱۷درصد کاهش می دهد. رزهیپ
2) سرشار از ویتامین C و دارای خاصیت ضدالتهابی است. محققان دریافتند که بیماران مبتلا به چاقی مفرط که به طور روزانه، نوشیدنی تهیه شده از رز هیپ مصرف کردند، پس از گذشت ۶هفته میزان فشار خون و کلسترول آن ها افت چشم گیری پیدا کرد.
3) بیمارانی که مبتلا به درد مفصل هستند با مصرف روزی یک عدد چای رزهیپ، به میزان ۴۰درصد از درد آنان کاسته شد، ضمن این که تحرک بدنی آنها ۲۵درصد بهبود یافت.
4) همچنین رز هیپ برای اختلالات معده از جمله اسپاسم معده، کمبود اسید معده مفید است و ازایجاد زخم معده جلوگیری می کند . لذا برای بیماری های روده از جمله اسهال، یبوست ، سنگ کیسه صفرا، بیماری های کیسه صفرا، اختلالات دستگاه ادراری و کلیوی نیز موثر است .
5) افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن در زمان خستگی
6) افزایش جریان خون در اندام ها
7) افزایش جریان ادرار و رفع تشنگی

توضیحات تکمیلی

پروتئین

میزان انرژی

چربی

قند

نمک

کربوهیدرات

اسیدهای چرب

توليد كننده

preloader